wtorek, 26 lutego 2019

Moja polisa "Strategia Lwa"

Na tym blogu postanowiłem opisać swoje doświadczenia z polisą "Strategia Lwa" oferowaną niegdyś przez ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A (dalej Towarzystwo). Było to ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym, co w uproszczeniu oznaczało, że wpłacone składki przeliczane były na jednostki uczestnictwa (dalej j.u.) ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych (dalej UFK), a opłaty związane z polisą pobierane były poprzez umarzanie odpowiedniej liczby j.u. Do umowy głównej (oznaczonej kodem FIR1) można było dokupić szereg dodatkowych umów m.in. pakiet rodzinny, w przypadku poważnego zachorowania, w razie pobytu w szpitalu lub operacji itp.
Generalnie polisa "Strategia Lwa" od kilku lat jest już niedostępna - została wycofana przez Towarzystwo, a jej miejsce zajęło ubezpieczenie ochrono-inwestycyjne "Sposób na Przyszłość". Samo Towarzystwo zostało w 2012 roku ukarane przez UOKiK (DECYZJA Nr RWA-54/2012) za niedozwolone praktyki stosowane m.in. w umowach polisowych "Strategii Lwa", a w 2015 zmieniło nazwę na Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
Przed podjęciem próby skontaktowania się ze mną przeczytaj proszę zakładkę "Czy rozwiązać?" - być może znajdziesz tam gotową odpowiedź na nurtujące Cię pytanie! 
Osoby nadal chcące się skontaktować ze mną proszę o przejście do zakładki Kontakt. Zostawianie pełnego adresu e-mail w komentarzu nie jest zalecane. W przypadku gdyby formularz nie działał (a zdarza się) proszę o wysłanie wiadomości na adres: wojtek_80(małpa)op(kropa)pl.
Na wiadomości e-mail odpowiadam zazwyczaj w terminie 2-3 dni a czasami i szybciej. Gdyby nie było odpowiedzi przez dłuższy czas, proszę w pierwszej kolejności sprawdzić folder SPAM - tam często trafiają wiadomości.

Jak już wspomniałem moja przygoda ze "Strategią Lwa" już się zakończyła. W ciągu 2-3 pierwszych lat jej obowiązywania wiele czasu poświęciłem na odnalezienie w Internecie jakichkolwiek informacji o sposobie wyliczania opłat w tej polisie. Nic nie znalazłem. Także przedstawiciel u którego podpisywałem umowę nie udzielił mi takich informacji.

Kilkukrotnie podchodziłem do tematu, kilkukrotnie rezygnowałem, po otrzymaniu nowych dokumentów znów próbowałem, aż w końcu udało się: poznałem mechanizm wyliczania opłat w polisie "Strategia Lwa". Od tej pory mogłem w pełni kontrolować swoją polisę a opierając się na kilku założeniach mogłem przeprowadzić symulację wyniku mojej polisy po 10, 20 i 30 latach opłacania składek.
Ten blog ma charakter edukacyjny, ale będzie moją małą zemstą na Towarzystwie. Mam nadzieję, że materiał bloga da do myślenia innym posiadaczom tej polisy.

Zamierzam omówić tutaj ogólne warunki ubezpieczenia (dalej OWU) oraz tabelę limitów i opłat (dalej TLiO) dla polisy Strategia Lwa, potem przedstawić sposób wyliczania opłat (zobrazować go na konkretnych liczbach) oraz zaprezentować wspomnianą symulację wyniku polisy po 10, 20 i 30 latach.
Aktualizacja 6.04.2021: Ponieważ Nationale-Nederlanden kilka lat temu wycofało Strategię Lwa ze sprzedaży (najmłodszy stażem ubezpieczony może mieć już 7-8 lat), postanowiłem, że bardziej wiarygodne  będzie ukazanie funkcjonowania tej polisy na podstawie historycznych wycen jednostek uczestnictwa (dostępnych na stronie nn.pl). Nie wykluczam jednak, że przeprowadzę taką "symulację przyszłości" w przyszłości😁.
Liczę na merytoryczne komentarze. Szczególnie pożądane są komentarze agentów, przedstawicieli oraz pracowników związanych z NN Życie. Jednocześnie informuję, że wszystkie komentarze z odnośnikami do różnych produktów ubezpieczeniowych, porównywarek ubezpieczeń oraz stron tzw. naganiaczy będą natychmiast kasowane.

86 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prosze o pomoc jak odzyskac moje środki pienięzne,które wpłacałem od roku 2008 do chwili obecnej na STRATEGIE LWA,jest to suma mniej wiecej powyzej 36 tys. zł
    na adres autopro24@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Szukałam info o tej polisie, dobrze że do Ciebie trafiłam. Obecnie nadal ją mam, już od 2007 roku.
    Mam zerową wiedzę na takie tematy, rezygnując ze "strategia lwa" na co się zdecydowałeś w zamian?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. proszę o kontakt jestem posiadaczem polisy strategia lwa:mój adres mailowy alexx.cybula@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę wdzięczna za kontakt na priv: daga100@o2.pl. Moja mama ma to cholerstwo i muszę jej pomóc się z tego mądrze wykręcić.

    OdpowiedzUsuń
  14. proszę o kontakt,też posiadam tę polisę

    OdpowiedzUsuń
  15. Proszę przejść do zakładki kontakt i wypełnić formularz

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry.
    Tkwię w tym od 2008 roku. Płaciłam składki co pół roku, ale od roku nie płacę i ubezpieczenie jest w chwili obecnej bezskładkowe. Jak z tego wyjść z kasą?
    Betty638@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź wysłałem na adres e-mail. Pozdrawiam

      Usuń
    2. witam. Mój tata jest w tej samej sytuacji. Jak z tego wyjść ? Bardzo proszę o pomoc dabrowska.aleksandra2@gmail.com

      Usuń
    3. Witam
      Odpowiedź wysłałem na adres e-mail.
      Pozdrawiam

      Usuń
  17. Witam
    Strategia lwa 10LAT I co zrobić?
    damianczyk@autograf.pl
    Wielkie dzięki
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Też poproszę o informację jak zrezygnować i co w zamian paulina.poltorak@gmail.com
    Dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. strategia lwa od 2005 w 2020 zmieniona na pakiet rodzinny
    prosze wiadomosc na ateja25@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Mąż miał ubezpieczenie na życie Strategia Lwa rozumiem, że po jego śmierci środki zostaną wypłacone ? Mąz zmarł a ja nawet nie wiedziałam że mial tam polisę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, po złożeniu wniosku do NN pieniądze zostaną wypłacone osobie uposażonej (będzie to świadczenie z tytułu umowy głównej/dodatkowej albo wartość wykupu). Jeśli nie wskazano osoby uposażonej, świadczenie/wypłatę zgodnie z OWU w pierwszej kolejności otrzyma Pani (jako małżonek osoby zmarłej). Najlepiej gdy Pani odnalazła dokumenty związane z polisą, następnie należy się skontaktować z opiekunem polisy lub zasięgnąć informacji w najbliższym oddziale NN (oprócz wniosku na pewno będą potrzebne inne dokumenty np. akt zgonu). To znacznie przyśpieszy sprawę.

      Usuń
  21. jak się ma ubezpieczenie ULR1 w NN do strategii lwa, czy to to samo?
    Polisa z XII 1996r. Jak się z tego wycofać? Dziękuję za odpowiedż

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      ULR1 to nie to samo co Strategia Lwa (kod FIR0 lub FIR1) - choć zapewne jest to produkt bardzo podobny (te same umowy dodatkowe). Niestety nie dysponuję (nie mogę znaleźć też w interncie) OWU oraz TLiO dla ULR1 - ciężko więc cokolwiek więcej powiedzieć na ten temat. Jak się wycofać? Wycofać się już niestety nie da, można co najwyżej złożyć wniosek o wypowiedzenie umowy ubezpieczenia - niestety nie wiem jakie skutki finansowe pociąga za sobą wypowiedzenie takiej umowy.
      Pozdrawiam

      Usuń
  22. Dzień Dobry, tata jest w podobnej sytuacji z czego zrezygnował ale znów go zapraszają do podjęcia współpracy z firma NN. Bardzo proszę o przesłanie informacji czy tez zaprezentować wspomnianą symulację wyniku polisy po 10, 20 i 30 latach na mail: markusciesielskibjj@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzień dobry,mąż ma właśnie tę nieszczęsną polisę i chcemy z niej zrezygnować odzyskując jak najwięcej. Bardzo proszę o kontakt: joanna@folwarkwasowo.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzień dobry. Od dawna zabieram się do napisania tej wiadomości. Jestem od 12 lat ubezpieczona na życie z funduszem Strategia Lwa [umowa główna+dwie umowy dotykowe od chorób]
    Proszę o pomoc w odzyskaniu jak największej kwoty. Proszę również o podpowiedź w jaki produkt wejść myśląc o emeryturze. Rozważam IKZE
    Pozdrawiam, mój mail
    b.wielebinska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Proszę o podanie poprawnego adresu e-mail.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. przepraszam za błąd w adresie mailowym
      beatawielebinska(małpa)wp(kropka)pl

      Usuń
    3. Witam
      Odpowiedź wysłałem na adres e-mail.
      Pozdrawiam

      Usuń
  25. Bardzo proszę o informacje jak zrezygnować z tej polisy i nie stracić środków. Proszę o informacje na maila justynaprejs@wp.pl. Z góry bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo proszę o informacje jak zrezygnować z tej polisy i nie stracić środków. Proszę o informacje na maila rafal.rusin.rr@gmail.com.
    Z góry bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  27. Proszę o informacje jak zrezygnować z tej polisy i nie stracić środków. Proszę o informacje na maila trawiasty@poczta.onet.pl
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  28. Proszę o informację na adres patrycjaj@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja również mogę poprosić o podesłanie informacji jak zrezygnować z tej polisy i nie stracić środków oraz wspomnianą symulację wyniku polisy po 10, 20 i 30 latach
      email: condikkvk@wp.pl
      Z góry bardzo dziękuję.

      Usuń
  29. Czy ja również mogę poprosić o podesłanie informacji jak zrezygnować z tej polisy i nie stracić środków oraz wspomnianą symulację wyniku polisy po 10, 20 i 30 latach
    email: condikkvk@wp.pl
    Z góry bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jestem szczęśliwą posiadaczką polisy. Przekształcone jako bezskladkowa co dalej z nią zrobić? mzaboklicka@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Mogę prosić o info z instrukcją rezygnacji? Pozdrawiam ewabraun@autograf.pl
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  32. Podobnie jak wiele innych osób proszę o informacje i sposób wycofania się z tej polisy.
    Pozdrawiam miriam.owoc@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzień dobry, proszę o informację jak zrezygnować z polisy nie tracąc środków.
    Dziękuję
    pawel142@yahoo.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Dzień dobry, również mam taką umowę. Proszę o informację jak zrezygnowac z polisy nie tracąc środków.
    mariajolanta0104@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzień dobry, jestem w podobnej sytuacji. Poproszę o info na maila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry
      To proszę jeszcze podać adres e-mail!
      Pozdrawiam

      Usuń
  36. Proszę o info na maila. Jestem w strategii lwa od 2004r

    OdpowiedzUsuń
  37. Proszę o info na maila. Jestem w strategii lwa od 2010 roku. Mój adres eweala24@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam jestem w gwarancji Lwa do dzisiaj skład ka miesięczna 200 zl zakończenie Polisy 2045 rok.Bardzo proszę o symulację 10,20,30 lat
    Artur.stachon@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam serdecznie.Jestem w strategii LWA od 2004 roku. Proszę o informację jak zrezygnować z polisy nie tracąc środków. Dziękuję i POZDRAWIAM.
    radzio237@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzień dobry. Moja żona ma taką polisę od 2008 roku. Proszę o pomoc w jaki sposób można się pozbyć tej wspaniałej inwestycji, tak aby jak najmniej stracić. Z góry dziękuję dariuszrytych(małpa)gmail(kropka)com

    OdpowiedzUsuń
  41. Dzień dobry. Mam taką polisę od 15 lat. Proszę o informację jak się z niej uwolnić na slapka@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. Dzień Dobry, ja również proszę o informacje na temat możliwości rezygnacji z polisy zawartej w 2008. Mój adres marole7709@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam. Polisa FIR0 od 11 lat. Właśnie otrzymałem list od NN z informacją o indeksacji 5% i podniesieniu składki z 289,38 PLN na 303,16 PLN a gwarantowana suma ubezpieczenia 6.945,07.
    Wcześniej jakoś nie analizowałem kosztów i korzyści ale biorąc pod uwagę 3600 PLN wpłat rocznie i niecałe7.0000 ubezpieczenia po 11 latach to trochę słabo się opłaca. Z drugiej strony już nawet nie wiem jakie są warunki-korzyści z tego ubezpieczenia w przypadku utraty zdrowia lub życia. Proszę o jakąś analizę/informację na maila sirmokwa@gmail.com. I jak się rozstać z NN by już nie tracić. Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  44. Jestem posiadaczem tego ubezpieczenia i również proszę o info jak to najkorzystniej zakończyć bo to już tyle lat opłacania lukaszbluj@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam. Proszę o informację, jak się wycofać ze Strategii Lwa. Mój adres email rafidunczyk@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam. Uprzejmie prosze o informacje, jak wycofać się z polisy Strategia Lwa i nie stracić na tym. Umowę podpisałam 15.02.2010. Będę brdzo wdzięczna za kontakt. Podaje mój adres email:nikah15@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo proszę o informacje jak najskuteczniej zrezygnować z tej polisy. Mój mail to: wiesiag@yahoo.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę wypowiedzieć umowę a otrzyma pan wartość wykupu ;) a nawet trochę więcej.

      Usuń
  48. Ja właśnie z niej zrezygnowałem po 12 latach Wplacone 23k do wyplaty 13 (pewnie jeszcze cos zabiora) jak jest na nich sposób to poprosze. Maximilianoo@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam ,
    Mam ta Polise od ponad 20 lat i rowniez prosze o info na e- mail.
    Dziekuje
    Beatta55@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Dzień dobry, mój mąż posiada niestety też tę polisę od 2011 proszę o info jak się z niej wyplątać. Z góry dziękuję za pomoc. gosiawilczek1000@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam
    Miałem własnie zrywać umowę z NN.Po przeczytaniu tego bloga jeszcze się wstrzymałem.
    Proszę o info w jaki sposób można odzyskać pieniądze. Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc. pms2@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  52. Dzień dobry. Proszę o informację, jak się wycofać ze Strategii Lwa i nie stracić pieniedzy. Mój adres email sza.goska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Mam ta polise od 17 lat skladki sa coraz wyzsze i czas sie wycofac. Chetnie skorzystam z pomocy dorotkapuz@ gmail.com

    OdpowiedzUsuń